Omega 3 gavner din træning

Omega 3 fiskeolie

Hvis du gerne vil optimere din styrketræning, så er det måske en idé at kigge lidt på Omega 3. Det giver dig nemlig mulighed for at få de bedste forudsætninger for gode resultater.

Når du styrketræner, er det altid en god idé at overveje, hvordan du optimerer din træning på forskellige parametre. Én af mulighederne er at kigge på kosttilskud, som kan forbedre dine præstationer i fitnesslokalet og restitutionen resten af tiden. Kosttilskud gør det bestemt ikke alene, og din egen motivation og lyst skal drive værket. Alligevel kan det hjælpe dig et skridt på vejen, hvis du indtager de rigtige ting.

Et af de oplagte tilskud at vælge er fiskeolie, som indeholder Omega 3 fedtsyrer. Det har længe været kendt, at Omega 3 gavner en lang række processer i kroppen, som gør dig både sundere og stærkere. Nedenfor får du nogle gode grunde til, at netop fiskeolie kan være det rigtige kosttilskud til dig og din træning.

Mere muskelmasse

Når man styrketræner, vil man gerne øge muskelmassen så meget som muligt. Fiskeolie kan være behjælpelig med dét mål, da Omega 3 hjælper kroppen til at balancere og optage mængden af proteiner og kulhydrater til dine muskler. Det betyder, at du øger din muskelvækst.

Ikke nok med det, så kan Omega 3 også hjælpe til at øge den relative muskelmasse, dvs. procentdelen af muskler på kroppen. Det betyder helt konkret, at du får mindre fedt og større muskler på kroppen – hvis du altså træner ordentligt.

Mindre ømhed

Et af de bedste argumenter for at spise fiskeolie har længe været evnen til at restituere bedre. Omega 3 stoffet hjælper kroppen til at komme hurtigere videre ovenpå et træningspas, og det betyder, at du bliver hurtigere klar til at træne på fuldt tryk igen. Mindre ømhed giver dig desuden en mere behagelig følelse i kroppen, og du får mere overskud til at træne igen.

Mange oplever også, at leddene fungerer bedre, når de spiser fiskeolie. Der er færre irritationssmerter, og du føler dig mere funktionel. Det har en stor indvirkning på kvaliteten i din træning, da du nu har gode forudsætninger for at have den rigtige teknik i træningen.

Færre skader

Sport og hård træning giver ofte anledning til smerter, irritation og overbelastningsskader hos mange. Det kan i mange tilfælde koste både uger og måneder med pause og dermed stilstand og tilbagegang i din træning og udvikling. Spiser du fiskeolie med Omega 3, så mindsker du risikoen for overbelastning i led og muskler. Stoffet virker nemlig særdeles forebyggende og anti-inflammatorisk, og det kan samtidig være en del af behandlingen af en betændelsestilstand i kroppen. På den lange bane gør det også en forskel, at du har været god ved din krop. Det kan nemlig forlænge dine aktive år, at du har haft værre skader og dermed mindre slid på kroppen.

Du er et produkt af din forberedelse

Træning handler, ligesom mange andre ting i livet, om at ville forberede sig optimalt. Det er ikke nok at løfte et par vægte hver anden dag, og så ellers spise og skeje ud med hovedet under armen resten af tiden, hvis du vil opnå de bedste resultater. Omega 3 syrer er blot en af måderne, hvorpå du kan hjælpe dig selv på vej, om end både forskning og eksperts ord viser, at det er en god begyndelse.

Foruden ovenstående ting hjælper Omega 3 med at forebygge en lang række sygdomme, og den holder både hjerne, øjne og huden ung. Alt i alt er det et godt skridt mod et godt helbred – og dermed også bedre træning.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *